אילו דלתות ייפתחו בפני אלה שמסיימי לימודי ראיית חשבון?

תוכן עניינים:

מי שמחפש מקצוע לעתיד צריך ויכול לחשוב על האפשרות של ראיית חשבון. מדובר במקצוע מגוון שמעבר לידע המקצועי ואפשרויות התעסוקה שבצדו גם מציע לא מעט ידע אישי שמי שלומד יכול לעשות בו שימוש לרווחתו האישית. יש לא מעט מה לדעת על התחום והוא נחשב למרתק ולכזה שיש בו הרבה מאד בחירה.

 

לימודי ראיית חשבון – מה זה בעצם אומר?

על פי חוקי מדינת ישראל כל אזרח או עסק חייב לדווח לרשויות המיסים על ההכנסות וההוצאות שלו ויש דרכים ברורות ומסודרות לעשות את זה. בנוסף יש גם חברות או ארגונים שמחויבים על פי החוק להציג את ספרי החשבונות שלהם ולפרסם את ההתנהלות הכספית והחשבונאית שלהם למשקיעים או לבעלי המניות. את כל הפעולות האלה מבצעים רואי חשבון. גם בחברות שמעסיקות עובד במחלקת החשבונות יכול להיות, על פי הגודל או המהות של החברה, שהיא תצטרך גם לשכור שירותי ראיית חשבון חיצוניים על מנת שבחינת הספרים וההתנהלות החשבונאית תהיינה אובייקטיביות ותבוצענה ללא משוא פנים.

 

מה עושה רואה חשבון הלכה למעשה?

כאמור, רואה חשבון אמון על כל מה שקשור להתנהלות הכלכלית, הכספית והחשבונאית של החברה או העסק – מילוי מסמכים ודיווח נכון, עדכני ומדויק לרשויות המיסים, הצגת ספקי החשבונות בפני בעלי עניין, ביצוע ביקורות ופיקוח על כך שהוצאות והכנסות נרשמות כפי שנדרש. כל תנועה שקשורה בכספי החברה עוברת דרך רואה החשבון על מנת שיידע עליה וירשום אותה. יש חברות וארגונים שבהם מי שאמון על תשלומים לרשויות המיסים יהיה רואה חשבון בהשכלתו והכשרתו וכך יהיה לו הידע המתאים והדרוש לניהול הכספים, הספרים והחשבונות. כאשר מדובר בעסקים קטנים רואה חשבון יכול להיות הכתובת להכנה והגשה של הדו"ח השנתי למס ההכנסה או זה שיבצע התחשבנויות מול מע"מ אחת לחודשיים בשם בעל העסק. כעת קל יותר להבין את הגיוון הרב שיש בתחום זה.

 

ראיית חשבון – מקצוע לעתיד!

מי שרוצה לדעת שהוא לומד מקצוע שיוכל לשרת אותו נאמנה לאורך לא מעט שנים יכול בהחלט לקחת בחשבון את האפשרות של לימודי ראיית חשבון. עם התקדמות הלימודים והעמקת ההכרות עם התחום אפשר יהיה לקבל את ההחלטה בנוגע להתמחות הרצויה, זו שהכי תעניין את התלמיד וזו שהוא ירצה להעמיק בה, לפנות אליה ולהציע בה שירותים לאחר שיסיים בהצלחה את כל המחויבויות והלימודים. בכל רחבי הארץ יש לא מעט משרדי רואי חשבון שישמחו לקבל לשורותיהם את הבוגרים הצעירים ולהבטיח להם מקומות תעסוקה יציבים לאורך זמן וגם יציעו חניכה, ליווי מקצועי והכשרות או השתלמויות שיעמיקו את הידע שלהם ויהפכו אותם לאנשי מקצוע מומחים בתחומם. מאמר זה נכתב בשיתוף משרד CPA-EA.