תוכנית למידה נוספת – תל"ן

תוכן עניינים:

בית הספר הוא המקום שאליו הילדים מגיעים על מנת ללמוד מקצועות שונים. אם בעבר בית הספר היה המקום שבו לומדים מקצועות מוגדרים מראש, כיום המציאות היא שונה. בתי הספר ואפילו גני הילדים הם מקומות שבהם לומדים דברים נוספים מלבד המקצועות שמוכתבים מראש. זוהי הסיבה שבגללה לכל גן ילדים ולכל בית ספר יש את הייחודיות שלו בהשוואה לאחרים. אתם מחפשים מקום שאליו תשלחו את הילדים שלכם? כדי שתוכלו לעשות את ההחלטה הנכונה יהיה עליכם להסתכל על התל"ן בבית הספר או בגן הילדים. תל"ן זוהי תוכנית למידה נוספת שלא קשורה לכל הדברים שעליהם מקפידים בכל בתי הספר.

 

מהי החשיבות של תל"ן?

בית הספר וגן הילדים יכול להיות המקום שבו הילדים ירכשו ידע רב. זה שהם יודעים מתמטיקה או עברית זה לא אומר שהם בהכרח יהיו מוכנים למצבים שונים בחייהם. דווקא המקצועות השונים שקשורים לתל"ן הם אלה שיכולים להכין אותם בצורה טובה. מדובר על כל מיני מקצועות שונים שלא בהכרח תוכלו למצוא בבתי ספר או בגני ילדים אחרים. זוהי תוספת שיכולה לגרום לכך שהילדים יביאו את עצמם לידיי ביטוי במישורים רבים.

 

כל בית הספר עושה בחירה משלו

לכל בית הספר יש את הזכות לבחור את המקצועות ואת התחומים שחשובים לתלמידיו. גם הגננות בגני הילדים יוכלו למצוא את עצמם במצב שבו הן בוחרות מה שנכון לילדים בגן. תל"ן מביא איתו אפשרות לייחד את מוסדות החינוך המסוימים בהשוואה למוסדות החינוך האחרים. כל מוסד חינוך בוחר את הדברים שהוא חושב שהם יהיו הכי טובים למי שלומד בו. הרי בסוף זה מה שיגרום לכם לבחור מוסד לימוד אחד על פני מוסד לימוד אחר. מקצועות הליבה והחומר הנלמד בהם זה בדיוק אותו הדבר בין בתי הספר השונים.

 

רלוונטי לכל שכבות הגיל

ישנם הורים שחושבים כי תל"ן באה לידיי ביטוי רק בבתי הספר היסודיים. עם זאת ניתן לראות אותה באה לידיי ביטוי בצורה טובה גם בגנים וגם בחטיבות הביניים. כל בית ספר מתאים את התוכניות השונות לפי שכבת הגיל. המטרה היא שכל אחד מהתלמידים ימצא את עצמו מתחבר לפעילות שמתבצעת. אפילו אם היא באה על חשבון השיעורים הרגילים זה בהחלט עניין מהותי.

 

גורם לילדים סיפוק רב

מה תהיה ההרגשה של ילד כאשר הוא עושה בבית הספר או בגן משהו שהוא אוהב? מדובר על תחושה שקשה מאוד להסביר אותה במילים. הרי כל ילד ירצה לדעת כי במוסדות החינוך השונים הוא עושה דברים שהוא טוב בהם. ברגע שיש תחושת סיפוק, המציאות היא שזה ישפיע על דברים אחרים שאותם עושים. תל"ן זוהי דרך מעולה לתת לכל ילד לבלוט בתחומים שונים שאותם הוא אוהב ולהם הוא מתחבר.