קורס  devops – מה זה ואיך נבחר אצל מי ללמוד?

תוכן עניינים:

אחת המהפכות הגדולות ביותר של רשת האינטרנט, הן לשימוש פרטי אך יתרה מזו לשימוש עסקי ומוסדי, החל מהעשור השני של שנות האלפיים, הוא ללא ספק שרתי ענן. אנחנו יכולים לראות יותר ויותר חברות נכנסות לתחום הזה, יותר ויותר תוכנות ואמצעים פועלים באמצעות כלי זה, ועל כן אפשר למצוא ביקוש נרחב יותר למהנדסים ומפתחים בתחום.

על מנת להבין מה זה קורס devops וכיצד בוחרים את הקורס הנכון, אנחנו צריכים להסביר תחילה מה זה שירותי ענן ולמה התחום הזה כל כך מפותח בימינו.

שירותי ענן הם שירותים שנועדו לאפשר לנו לאכלס מידע מכל סוג שהוא, על שרת חיצוני באופן כזה שאפשר להיכנס אליו מכל מכשיר, בין אם זה מחשב או מכשיר סלולרי, בכל מקום ובכל זמן, מבלי שאנחנו נדרשים להיות פיזית ליד מכשיר ספציפי. מעבר לכך, מדובר על שרת שיכול לאחסן תוכנות ואמצעים אחרים. שירותי ענן נחשבים לכלי מאוד אטרקטיבי לשימוש, הן בגלל רמת האבטחה הגבוהה שלהם, הן בגלל העובדה שמדובר על שרתים שמספקים רמת זיכרון מאוד גבוהה לאחסון וכן בזכות הזמינות שלהם בכל מקום ובכל שעה.

 

מה זה קורס devops?

קורס devops נועד לאפשר לנו להבין טוב יותר כיצד עובדים שרתי ענן מכל סוג שהוא, וכיצד אנחנו יכולים לתכנת שרתים שכאלה, בין אם זה בשביל לשווק אותם לבעלי עסקים, בעלי מקצוע או לקוחות פרטיים, ובין אם זה בשביל שנוכל לייצר שרתי ענן עבור החברה בה אנחנו מועסקים.

צריך לומר, חברות גדולות מאוד מפתחות היום שרתי ענן והן כמובן מחפשות מהנדסים ומומחים בתחום. אך מעבר לכך, חברות פרטיות רבות גם בוחרות לייצר שרתי ענן משלהן או אמצעים וכלים שעובדים בסביבת ענן, ומשווקים ללקוחות שונים. כמובן שגם אותן חברות מעוניינות להעסיק אנשי מקצוע שידעו כיצד להכין את כל מה שנדרש לשם כך.

בעזרת קורס  devops אפשר יהיה ללמוד כל מה שצריך בשביל לקבל את ההכשרה הנדרשת ובסופו של דבר לעסוק בתחום, בין אם זה בחברות שעוסקות בכך ובין אם זה בחברות שמבקשות לייצר מוצרים משלהן לשם כך.

 

כיצד בוחרים את הקורס הנכון?

בשביל לבחור בצורה נכונה קורס בתחום זה, יש לבחון תחילה מי הם המרצים בקורס ומה תוכנית הלימודים. יש לבחון עד כמה התוכנית מתאימה לימינו ולדרישות השוק. צריך לזכור, מדובר על תחום יחסית חדש, לכן אנחנו נרצה שתוכנית הקורס תהיה מותאמת באופן מלא לאופן בו נידרש להשתמש בחומר שנלמד במסגרת הקורס.

מעבר לכך, יש לבחון את החלוקה בקורס בין החלק המעשי לתיאורטי וכמה פרויקטים נערכים במסגרת הקורס על מנת שנוכל לצבור ניסיון בטרם נצא לשוק לחפש משרה בתחום. באופן טבעי, נרצה ללמוד במקום שהתעודה שלו יכולה לקדם אותנו וכן המקום עצמו יכול לעזור לנו למצוא משרה טובה.