מה חשוב לדעת לקראת לימודי הנדסאי תעשייה וניהול

תוכן עניינים:

לימודי הנדסאי תעשייה וניהול הם לימודים רב תחומיים אשר מעניקים לסטודנטים הכשרה מקצועית בקשת רחבה של נושאים. תהליכים בתעשייה, שיטות ניהול, הנדסה ופיננסים, מהווים רק חלק מהתחומים הנלמדים במגמה זאת. המטרה של הלימודים היא לספק לבוגרים הכרות מעמיקה ורחבת היקף של שיטות הנדסיות, טכנולוגיות וניהוליות, אשר ישמשו את ההנדסאים בעבודתם במחלקות הארגון השונות.

לימודי הנדסאי תעשייה וניהול רלוונטיים לאנשים ללא השכלה אקדמאית קודמת, אך גם לבעלי מקצוע אשר מעוניינים להרחיב את ההשכלה שלהם בתחום שבו הם עוסקים. אנשים אלה יכולים להיות: מהנדסים, אנשי מחשבים, מדענים, מנהלים ובעלי כל קשר אחר לתחום התעשייה והניהול.

 

מהם נושאי הלימוד?

מסלול לימודים הנדסאי תעשייה וניהול הוא מסלול שבו נלמדים נושאים שונים לרבות: ניהול השיווק, שיווק, חקר ביצועים, כלכלה, ניהול האיכות, תכנות, מערכות ייצור,  ניהול ייצור, מערכות מידע, לוגיסטיקה, ניהול פרויקטים, סטטיסטיקה, התנהגות ארגונית ועוד.

כל נושאי הלימוד המדוברים אמורים להכין את הסטודנט לעבודה בתחום הכוללת תפעול וניהול של מערכות שונות, תכנון מערכי ייצור, תכנון של מערכות ממוחשבות לצורך פיקוח על ייצור המלאי, העלויות והאיכות, חקר שיטות עבודה, ניתוחים כלכליים, תכנון והתקנה של מערכות מידע, ניתוח בעיות בהנדסת אנוש ועוד.

 

כמה זמן לומדים?

 לימודי הנדסאי תעשייה וניהול הם לימודים אשר אורכים כשנתיים. ישנם מקרים שהלימודים יארכו 3 וחצי שנים, אך זאת בשל העובדה שהאדם בוחר ללמוד בלימודי ערב ולא בלימודי יום שהם לימודים אינטנסיביים יותר.

 

מהו הביקוש בשוק העבודה?

בוגרי הנדסאי תעשייה וניהול יכולים לאייש מגוון רחב של תפקידים בארגונים השונים. חשוב מאוד לדעת כי יש ביקוש משמעותי וגבוה להנדסאי תעשייה וניהול למגוון משרות שונות כגון: ניהול מחסן ממוחשב, ניהול פרויקטים, ניהול מלאי ורכש, ראש צוות תכנון ופיקוח ייצור, ניהול מערכות מידע ועוד. מעבר לכך, בוגרי הנדסאי תעשייה וניהול יכולים להשתלב בצורה קלה במגוון רחב של תפקידי מפתח גם במגזר הפרטי ובמיוחד בתפקידי ניהול ובמגוון רחב של משרות במשרדי ממשלה, בחברות במגזר הציבורי, ברשויות המקומיות ועוד.

חשוב לדעת כי בכדי להתקבל ללימודי תעשייה וניהול יש לעמוד בדרישות שנקבעו על ידי מה"ט. הדרישות הללו יהיו לרוב תעודת בגרות מלאה או לחילופין תעודת בגרות חלקית עם ציון סופי עובר בבחינת הבגרות במקצועות הבאים: מתמטיקה ואנגלית ברמה של 3 יחידות לימוד לפחות וכן מקצועות העברית ברמה של 2 יחידות בגרות לפחות. כמו כן, יתקבלו בעלי תעודת גמר המעידה על סיום מכינה טכנולוגית החתומה על גורם המוסמך במה"ט או בוגרי מכינות קדם אקדמאיות בציונים עוברים. ישנם לא מעט מוסדות לימוד שבהם המועמד יידרש לעבור גם ראיון אישי ומבחן התאמה. מועמדים מעל גיל 35 פטורים מעמידה בתנאי הקבלה המדוברים ונדרשים להציג תעודה המעידה על סיום 12 שנות לימוד בלבד.