למה הצלחתכם במבחן הפסיכומטרי תלויה בתרגול?

תוכן עניינים:

המבחן הפסיכומטרי הוא מבחן חשוב מאד ומועד המבחן הוא אבן דרך משמעותית בחייו של כל מי שמתכנן ללמוד באקדמיה. חשוב לדעת שמומלץ מאד ללמוד למבחן ויש עדויות מחקריות על כך שמי שלומד ומתרגל את הנושאים מעלה בצורה משמעותית את הסיכויים שלו לקבל במבחן ציון גבוה במיוחד.

 

מה יש במבחן הפסיכומטרי?

יש מי שאומר שהמבחן הפסיכומטרי הוא עניין של מזל ולכן אין הרבה הבדל בין לגשת אליו לאחר למידה ותרגול לבין לגשת אליו ללא כל הכנה מוקדמת. אין ספק שהדעה האחרונה היא שגויה מבסיסה. במבחן פסיכומטרי יש כמה פרקים והם מבוססים על שאלות באנגלית, בחשבון (חשיבה כמותית) ובשפה העברית (חשיבה מילולית). לכל שאלה יש ארבע תשובות אפשריות ואם כל זה לא מספיק – הרי שהנבחנים גם צריכים לעמוד בזמנים. על מנת להצליח לקבל ציון גבוה צריך גם לענות נכונה על כמה שיותר שאלות וגם לעשות את זה הכי מהר שאפשר.

 

החשיבות של תרגול לקראת הפסיכומטרי

מי שבוחר לבצע תרגול פסיכומטרי עושה את זה מכמה סיבות חשובות. ראשית – על מנת שלא להיות מופע מהתנאים של המבחן עצמו ומהלחץ שהוא עלול לחוש לאור הזמן שנספר לאחור. מכיוון שיש סוגים שונים של שאלות הרי שבזכות התרגול הנבחן יכול להתנסות במענה על השאלות וכך לוודא שהוא מבין מה מצופה ממנו, מה דרך המחשבה הנכונה וכמובן לפתור את השאלה ולענות את התשובה כמה שיותר מהר. כאשר מתרגלים בבית או בקורס שאלות ממבחן פסיכומטרי אפשר להבין את הלך המחשבה של מי שחיבר את המבחן וכך להגיע מוכנים ורגועים, גם מבחינה נפשית וגם מבחינה מנטלית.

אז מה עדיף? עם או בלי תרגול?

לשאלה זו יש רק תשובה אחת ויחידה – חשוב מאד לבצע תרגול פסיכומטרי ולהירשם לקורס שבו המדריך וספרי הלימוד יהיו מעודכנים במבחנים האחרונים וכך התלמידים יוכלו להתכונן בצורה הטובה ביותר. תמיד כדאי להכיר סוגים שונים של שאלות וממש לבצע סימולציה בבית של מבחן בתנאי אמת – חדר שקט, שעון עצר שהולך אחורה ומענה על פרקים בעברית, חשבון ואנגלית. בכל פעם שמתרגלים מתקרבים אפילו יותר אל הציון הגבוה המיוחל ולכן מומלץ לא רק לתרגל אלא לתרגל כמה שיותר. בעזרת קורס מקצועי אפשר לעבור על כל הנושאים בצורה מסודרת וכך לוודא שיש הבנה מעמיקה לפני שהמדריך המקצועי יעבור הלאה אל הנושא הבא. יהיה זה גם טוב מאד לשאול שאלות מדריך שמכיר את המבחנים.