לימוד גיטרה למתחילים – מה צריך בשביל ללמוד גיטרה בצורה נכונה

תוכן עניינים:

באוטוביוגרפיה של ברוס ספרינגסטין הוא מספר, איך התחיל ללמוד גיטרה אחרי שצפה בביטלס ובאלביס פרסלי בטלוויזיה. הוא הבין שזה מה שהוא רוצה לעשות בחיים. אימא שלו קנתה לו גיטרה ואז הוא החל לנגן. הוא הודה שהשיעורים היו לו קשים ומשעממים, אך הוא חייב ללמוד בשביל לדעת איך לנגן. זה עזר לו.

בדומה לנגינה על כלים מוזיקליים אחרים וכן לתחומים אחרים בחיים, כמו למשל ספורט, הרי גם היום ילדים ומבוגרים בוחרים ללמוד גיטרה לא פעם בעקבות צפייה או האזנה למוזיקאים שהם אוהבים והרצון שלהם לחקות אותם ולהיות כמוהם. בדומה לספרינגסטין, ייתכן מאוד שיהיה להם מאוד קשה בהתחלה, אך הם חייבים לעבור את השלב הזה בשביל שיוכלו להתקדם הלאה לשלבים יותר משמעותיים ויוכלו ללמוד לנגן בצורה הרבה יותר מורכבת.

לימוד גיטרה למתחילים זה תהליך שחייב להתבצע בצורה מסודרת ומאורגנת. אם לא מבצעים אותו בצורה נכונה, אזי שאפשר שדברים רבים יתפספסו בדרך, מה שיכול למנוע אפשרות להתקדם בתהליך. לכן חשוב מאוד לדעת איך לבצע אותו נכון וכמובן אצל מי לעבור אותו. מעבר לאחריות של התלמיד ללמוד ולהתאמן בבית, הרי שיש אחריות גם למורה לייצר תוכנית סדורה בשביל שהתלמיד יוכל להתקדם בקצב ובצורה נכונה.

 

מה כוללים לימודי גיטרה למתחילים?

לימוד גיטרה למתחילים מתבסס כמובן על כך שהתלמיד איננו מכיר את הכלי ומעולם לא ניגן בו. על כן, הוא צריך ללמוד איך לאחוז את הגיטרה, איפה להניח את האצבעות, איך לפרוט על הגיטרה וכמובן כל מה שקשור לתווים.

לימודי גיטרה מתבססים תחילה על שימוש בתווים, רק לאחר מכן עוברים להשתמש באקורדים. בצורה כזו אפשר לייצר תהליך למידה הרבה יותר טוב לאורך זמן. בתחילה לומדים יצירות קלות ובסיסיות ורק לאחר מכן, עוברים לדברים יותר מורכבים, כולל יצירות פופולאריות.

 

מה תפקידו של התלמיד ומה תפקידו של המורה בתהליך?

באופן טבעי, המורה אמור להכין תוכנית לימודים סדורה בשביל שהתלמיד ידע איך לנגן. הוא צריך לקבל את הכלים המתאימים לכך. לכן הוא חייב לכתוב תוכנית שתהיה מבוססת על שלבים. ככל שהתלמיד יתקדם בתהליך הלמידה, אז יהיה אפשר להגביר את הקצב ולעבור משלב לשלב.

תפקידו של התלמיד בתהליך הלמידה הוא לתרגל את החומר שהמורה נותן לו בשביל שיוכל להתקדם בתהליך. זה אומר שעליו לשבת בבית ולנגן שעות, גם אם מדובר על דברים מאוד פשוטים ובסיסיים. ברגע שהוא ידע לנגן את כל התווים בצורה נכונה, יבין איך הם משתלבים, יכיר סולמות ודברים אחרים, אז יהיה מסוגל להתקדם הלאה.

לפני סיום חשוב להדגיש, ככל שמתקדמים בתהליך, כך סביר להניח יהיה צורך להגדיל את זמן התרגול בבית, במידה ורוצים לנגן בצורה נכונה וטובה.