ההחלטות אותן צריך לקבל לפני שנרשמים ללימודי תואר

תוכן עניינים:

יש לא מעט החלטות אותן אתם צריכים לקבל לפני ההרשמה ללימודי תואר ראשון – כאשר לכל החלטה שכזאת תהיה השפעה על איך יראה העתיד האקדמי שלכם ובמידה רבה גם התעסוקתי.
אז אם גם אתם נמצאים לפני הלימודים ואולי מוצאים את עצמכם לא בטוחים בבחירות או שעדיין לא קיבלתן את כל ההחלטות, המאמר הבא יכול לעשות לכם סדר:

איזה תואר ללמוד?

ההחלטה הראשונה אותה אתם אמורים לקחת היא איזה תואר ללמוד?
כידוע, האפשרויות הן רבות ומגוונות ומתחילות בתארים פופולאריים ונפוצים יותר כמו: תקשורת, כלכלה ומחשבים ומגיעות לתארים מיוחדים כמו תואר פכמ לדוגמא..
כמובן שאת ההחלטה הזאת אתם אמורים לבצע בהתבסס על פרמטרים כמו: כישורים, יכולות, מטרות עתידיות ועוד..
ההמלצה היא כמובן להכין רשימה מצומצמת של כמה אפשרויות רלוונטיות ובשלב הבא תוכלו לבחור מתוך אותה הרשימה.

היכן ללמוד?

בשלב הבא תוכלו לקבל החלטה לגבי היכן ללמוד את התואר. כידוע, בישראל יש לא מעט מוסדות אקדמאיים הפרוסים בכל רחבי הארץ.
בכדי לקבל את ההחלטה, תוכלו בשלב הראשון  למפות את כל אותם מוסדות לימוד אשר מציעים את מסלול הלימודים המבוקש על ידיכם.
כמובן, שתוכלו גם לקבל החלטה מושכלת לגבי השאלה אם ללמוד את התואר באוניברסיטה או במכללה.
בשלב הבא ובהתבסס על פרמטרים אחרים, תוכלו לקבל החלטה לגבי מוסד הלימודים – או לפחות להכין רשימה מצומצמת של מספר מוסדות לימוד רלוונטיים מתוכם תבצעו את הבחירה.

להישאר בבית ההורים או לעזוב?

אחד הפרמטרים אשר ישפיעו על השאלה היכן ללמוד תואר, הוא האם אתם מתכננים להישאר לאורך הלימודים בבית ההורים או לעזוב. כידוע, מגורים בבית ההורים טומנים בחובם יתרון כלכלי – הוצאות מגורים ומחיה יכולות להגיע לסכומי כסף גבוהים.
יחד עם זאת, אם אתם נשארים בבית ההורים אתם מגבילים את עצמכם מבחינת מוסדות הלימוד אשר יכולים להיות רלוונטיים עבורכם – בכל זאת, סביר להניח שלא תבחרו במוסד לימודים המרוחק כשעתיים נסיעה מבית ההורים, גם אם תמצאו אותו כמוסד הלימודים המתאים והנכון ביותר בעבורכם.

לשלב עבודה במהלך הלימודים (ואיזו)?

בכדי ללמוד תואר ראשון יש צורך לשלם גם את שכר הלימוד וגם את ההוצאות הנלוות – שגם הן יכולות להגיע לסכומי כסף לא נמוכים.
לא לכולם יש את סכום הכסף הנדרש למטרה או סיוע מההורים ולכן, יכולה לעלות השאלה אם לשלב עבודה במהלך הלימודים.
ובכן, יש לא מעט פרמטרים אשר ישפיעו על ההחלטה הזאת – ראשית כל, האם מדובר בלימודים דורשניים – ויש לקחת בחשבון שבכל מקרה בשנת הלימודים הראשונה יכול לעלות קושי לשלב לימודים.
פרמטר נוסף נוגע לשאלה באיזו סוג עבודה מדובר – סטודנטים יכולים לרוב לעבוד רק במשרות חלקיות, משרות ערב או משרות במשמרות ובכל מקרה, כדאי לבדוק את מערכת הלימודים ולבדוק שאכן יש היתכנות לדבר שכזה.

איך לממן את הלימודים?

כאמור, שכר הלימוד של לימודי תואר ראשון מסתכם באלפים רבים של שקלים – ומדובר בסכום שלא כל אדם צעיר יכול להרשות לעצמו.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לבדוק את האפשרויות השונות לממן את הלימודים – כדאי לבדוק את כל האופציות למלגות, אשר בכוחן לסייע במידה רבה במימון של הלימודים. ניתן לבדוק אופציה לקבלת הלוואה כספית – ישנם גופים אשר מציעים הלוואות בתנאים טובים במיוחד עבור סטודנטים וגם זה משהו שצריך לבדוק בדרך לקבלת ההחלטה הנכונה והמתאימה. בדיקה מקיפה של כל האפשרויות תאפשר לקבל החלטות נבונות וגם להבין לקראת מה אתם הולכים.